Support

TIK - Technical Services for Information and Communication

What to do when you Encounter IT-Problems

Our Support-Structures

For every service we offer, we also offer support. In order to help you as quickly as possible, please proceed the following way:

You can find instructions and FAQs (frequently asked questions) for every single service. Please first find out whether your question can be solved with this support-material. If you cannot find the answer you are looking for there, you can write to the provided email-address. The email-addresses provided on the pages of the single services are the correct contact-address for that specific service only. For general requests employees and students can find help at the user helpdesk. Alternatively, you can use our IT-fault-report-form

 

Support für die Arbeitsplätze der zentralen Verwaltung

Beschäftigte, deren Arbeitsgeräte und Applikationen durch die Zentralen Verwaltungsdienste (ZVD) zur Verfügung gestellt werden, wenden sich bei Fragen an die IT-Arbeitsplatzbetreuung (s. auch Kasten unten). Sie erkennen die Geräte der ZVD an den gelben oder weißen Aufklebern mit der Kennung pcXXXX oder pcXXXXnb bzw. mcXXXX oder mcXXXXnb.

Übersicht unserer Support-Angebote

Bitte wählen Sie für genauere Informationen, Anleitungen, FAQs und Support-Adressen aus den unten abgebildeten Kacheln den entsprechenden Dienst aus. Sie finden hier nicht, was Sie suchen? Bitte recherchieren Sie in der Liste aller unserer Dienste. 

Liste aller unserer Dienste

Zum Seitenanfang