
Our Support-Structures
For every service we offer, we also offer support. In order to help you as quickly as possible, please proceed the following way:
You can find instructions and FAQs (frequently asked questions) for every single service. Please first find out whether your question can be solved with this support-material. If you cannot find the answer you are looking for there, you can write to the provided email-address. The email-addresses provided on the pages of the single services are the correct contact-address for that specific service only. For general requests employees and students can find help at the user helpdesk. Alternatively, you can use our IT-fault-report-form.
Support für die Arbeitsplätze der zentralen Verwaltung
Beschäftigte, deren Arbeitsgeräte und Applikationen durch die Zentralen Verwaltungsdienste (ZVD) zur Verfügung gestellt werden, wenden sich bei Fragen an die IT-Arbeitsplatzbetreuung (s. auch Kasten unten). Sie erkennen die Geräte der ZVD an den gelben oder weißen Aufklebern mit der Kennung pcXXXX oder pcXXXXnb bzw. mcXXXX oder mcXXXXnb.
Übersicht unserer Support-Angebote
Bitte wählen Sie für genauere Informationen, Anleitungen, FAQs und Support-Adressen aus den unten abgebildeten Kacheln den entsprechenden Dienst aus. Sie finden hier nicht, was Sie suchen? Bitte recherchieren Sie in der Liste aller unserer Dienste.